"Day 12" van de Plein Air Challenge...


"Day 12" Over Dreaming about "Black Barrel" samenscholing in de Cocksdorp op het mooie Texel. De laatste dagen hebben we flink wat kilometers gereden en vannacht welgeteld 7 uur thuis geweest om schilderijen in het atelier achter te laten en nog wat dingen te regelen. De reis van vandaag is naar Texel en wat een geluk! om met dit mooie nazomerweer nog een tijd op Texel te kunnen verblijven.
Omdat ik verliefd geworden ben op De Cocksdorp ben ik daar vandaag meteen gaan schilderen toen dit schilderij klaar was kwam er een mooie bakfiets van de dijk afgefietst en de man die voorbij kwam sjezen riep in het voorbij gaan nog dat hij hem mooi vond. Hij fietste naar zijn boot die ik aan  het schilderen was en haalde daar wat op. Later kwam hij bij ons en hij herkende me van een tijdje gelden toen ik daar "Tricky wind" heb staan schilderen. Zijn vrouw kwam er ook bij en we hadden even een gezellig praatje en zo kwamen we op het bootje dat ook nog heel alleen rechts op het Wad ligt... De "Black Barrel" genaamd naar de wiskey :-) de vriendelijke goedlachse eigenaar bood hem me te koop aan, want hij had hem "over" en ow joh zo verleidelijk....... Ook de bootbuurman van de andere boot kwam er bij (inmiddels was het al behoorlijk donker) en zo zaten we gezellig op deze mooie zomeravond samen te scholen onder aan de dijk bij de Cocksdorp en ik ondertussen dromend over eindeloze tochten op de Waddenzee.....

Reacties