"Day 13" van de Plein Air Challenge...


"Day 13" dit keer over dobberende zeehonden en hoe een uitzicht ineens drastisch kan veranderen...
Het was bijzonder warm vandaag op Texel en vrijwel windstil was het natuurlijk heerlijk op het strand. Rustig door het water lopend zagen we iets raars dobberen in het water we waren niet de enige die dat zagen. Het leek wel een vin van een dood dier wat zou het toch zijn? roerloos liet het zich meevaren op de stroming. Uiteindelijk met het fototoestel een foto gemaakt en bleek het een zeehond te zijn die met de ogen dicht heerlijk aan het dobberen was op het water. Zonnende dobberende zeehonden? zo op het water? dit had ik nog nooit gezien. Wel dat ze soms nieuwsgierig even komen kijken, maar dan floepen ze ook zo weer weg. Later op de dag gaan schilderen in de Haven van Oudeschild waar het nu aardig rustig was, want iedereen zat natuurlijk op het strand. Ik begon mijn schilderij aan de andere kant met uitzicht op een grote groene vissersboot. Goed en wel was ik bezig komt er een giga groot schip aanmeren... tjee en echt haha midden voor mijn neus! :-) tja dus compleet mijn uitzicht weg inclusief die leuke groene boot. Dus opnieuw begonnen met mijn neus de andere kant op.....

"Oudeschild", 30 x 40 cm, 2016 #pleinair  #stradaeasel

Reacties