"Day 16" van de Plein Air Challenge...


"Day 16" iets koeler weer vandaag bij de Cocksdorp en onverwachts veel bezoek dat was een beetje hoe het ging... Jammer genoeg de laatste dag op Texel, maar wel lekker kunnen werken er waren ook weer mooie luchten dus ik kon mijn hart weer ophalen, heerlijk! Mijn schilderij schoot al behoorlijk op toen er een schoolklas aankwam om ook te gaan schilderen (aquarel)  ze stonden rustig een eindje verderop te werken. Het snelste jongetje van de klas was klaar en kwam naar me toe: "WOW mevrouw dat is vet!" "Dat is echt een mooie boot" en het leuke was dat hij oprecht belangstelling had en het ook echt mooi vond wat ik aan het doen was. Dat duurde dus niet lang en hij haalde zijn vriendjes op om mijn werk ook aan hun te laten zien. In een mum van tijd had ik de hele klas achter me staan en nee niks geen rumoer ze waren één en al oor en geïnteresseerd. De juf vertelde dat ze een week daarvoor daar ook samen met Maurice Christo van Meijel hadden geschilderd. Maurice is beeldend kunstenaar en eigenaar van Galerie Het Posthuys waar mijn werk ook te zien is.Wat een leuk toeval! Erg leuke kinderen en jazeker de jeugd heeft de (kunst) toekomst!

"Black barrel" oil on canvas, 50 x 30 cm, 2016 #pleinair

Reacties