"Day 17" van de Plein Air Challenge...


"Dag 17" Over Witte wieven en de regen die niet kwam.Vanmiddag bleef het maar dreigen naar regen en het bleek keer op keer loos alarm. Onze tuin zou er wel trek in hebben, maar voor mij mocht het nog even wachten. Vanavond ben ik er uitgegaan om te schilderen, want van die grijsheid kun je ook extra gebruik maken. Het is weer de tijd voor de mooie mistflarden die over de velden trekt. De "witte wieven" zoals we dat hier zeggen dartelen weer over de velden. Dat geeft dan ook een extra moody sfeertje en het was dankzij dit weer ook erg rustig op mijn schilderplek. Ik heb geen mens gezien of gehoord, natuurlijk wel de gezellige meerkoetjes en de fuut die voorbij kwamen. Het werd al donker toen ik ging opruimen opeens hoorde ik vanuit het riet aan de overkant een rare kreet van een Wit Wief? nee het was van een dier. Stil heb ik nog staan turen of ik iets zag en hoorde wel iets lopen. Vast een roerdomp, maar natuurlijk liet die zich niet zien...

"Moody day" olieverf op doek, 24 x 30 cm, 2016 #pleinair

Reacties