"Day 18" van de Plein Air Challenge...



"Day 18" en ik wil jullie mijn kleine wandelvriend de duim pochade voorstellen (home made door Ernst). Op de heide van de Holterberg is de paarse gloed nog aanwezig en het is altijd een flinke wandeling dus ik heb de kleine pochade van stal gehaald. In het kistje zelf kunnen twee hele kleine paneeltjes opgeborgen worden, maar ik werk toch het liefst op een 24 x 30 cm paneeltje. Het natte paneeltje berg ik dan op in een wet-panel-carier (een houten vervoerskistje waar ik 4 natte paneeltjes in kan opbergen) Voor deze wandeling had ik er maar twee bij me, ja alles om het gewicht zo licht mogelijk te houden. Bij de kringloop heb ik een tijdje geleden een groen vissersrugzakje gekocht wat ook meteen een krukje kan zijn dus prinsheerlijk zittend met het kleine kistje kun je dan toch op de meest gekke plekken schilderen. De pochade, rugzak, wet-panel-carier, verf, penselen enz samen wegen nog geen 3,5 kilo een flesje water kan dan ook nog met gemak mee. En jazeker Amy vind het natuurlijk op dit soort mooie locaties ook geen straf om mee te gaan...

"Path" oil on panel, 24 x 30 cm, 2016. #pleinair #stradaeasel #dailypainting




Reacties