"Day 21" van de Plein Air Challenge...


"Day 21" Plein air Berkel kantoor van vandaag met nieuwsgierige eekhoorntjes. Ik stond zelf in de schaduw met aan de ene kant het riet en aan mijn rechterkant begon de boswal. In de verte over de velden scheen de avond zon, wat geritsel naast me van iets wat behoorlijk snel bewoog. Een pluimstaart sprong heen en weer en niet lang daarna liet het eekhoorntje zich even heel goed zien. De nieuwsgierigheid van het beestje had het toch gewonnen en hij nam de moeite om even op het uiterste puntje van een hoge tak naar me te kijken. Op dit soort momenten weet ik ook weer waarom ik altijd mijn groene waxjas aan heb en niet een knalroze jas! Muisjes, hagedissen,wezeltjes, kikkers, vogels ze houden ook altijd van mijn jas :-) en lopen soms echt letterlijk over je voeten. Ik schilderde rustig door en het eekhoorntje hield het voorgezien en nam met een sierlijke sprong afscheid.....

"Meeting" oil on canvas, 50 x 30 cm, 2016 #Pleinair #stradaeasel







Reacties