"'Day 23" van de Plein Air Challenge...


"Day 23" Carpe diem en geniet! Het leven is echt te kort en laten we daar dan maar het beste van maken zoals ik ook vandaag blij kan zijn als een klein kind met een nieuw gevonden plek. Zo dichtbij waar ik vaak sta te schilderen dan is het soms letterlijk en figuurlijk de horizon verbreden, door de ogen open willen houden voor het mooie wat gewoon "om de hoek" aanwezig is. Van kinds af aan had ik al oog voor het lieveheersbeestje dat over de vensterbank loopt, kon ik druk zijn met het redden van vliegjes uit het zwembadje in de tuin. En in mijn leven ben ik een aantal zeer dierbare vrienden tegengekomen die me wel op die manier hebben leren leven. Zij wisten toen al dat hun tijd extra kort zou zijn. Waarom schrijf ik dit allemaal op? tja om te vertellen dat ik echt elke dag dankbaar ben dat ik er door weer en wind er weer op uit mag gaan...zoals ook weer vandaag!

"Wait for a sign" olieverf op doek, 50 x 60 cm, 2016 #pleinair #stradaeasel




Reacties