"Day 24" van de Plein Air Challenge...


"Day 25" stukjes niemandsland, verlaten land en de herfst is begonnen... vanwaar toch die fascinatie van mij voor de meest gekke hoekjes in een landschap? Vandaag in Gorssel stond ik in de uiterwaarden van de IJssel in een stuk niemandsland te kijken wat ik zou gaan schilderen.
De ooievaars? In het water lag een grote lelijke ponton waar ik niet om heen kon kijken dus ging ik maar wat meer landinwaarts. Her en der kwamen er wat bloemen, en om de hoek (ja weer om de hoek) kon ik via wat kreupelhout en bramen het achterliggende land op. Daar vond ik dit prachtige stukje "verlaten land" de uitgebloeide bloemen accenturen de vergankelijkheid, de natuur gaat binnenkort in rust... Toch was ik er nog net op tijd, sommige bloemen stonden nog hoopvol te bloeien. Van andere sprong het zaad uit de knoppen, die ik tijdens het opzetten met mijn ezel aanraakte, vallend tussen het gras op naar het nieuwe seizoen.... de cirkel weer rond.

River meadow, olieverf op doek, 80 x 60 cm, 2016. #pleinair #stradaeasel



Reacties