"Day 27" van de Plein Air Challenge...


"Dag 27" met achter de rug om ploegende boeren.. Terug op de Hoge Enk in Lochem waar ik twee dagen geleden het schilderij "Last dance" nog kon maken waren de velden nu bijna helemaal kaal. Er heerste totale rust en ik ben midden op het kale veld gaan staan om te schilderen, af en toe kwam er een jogger voorbij verder alleen de stilte...
De lucht begon te kleuren en ik wist dat ik vlot moest gaan worden, want wat wordt het al weer vroeg donker, maar ik werkte lekker door  en daar kwamen de "avond boeren" weer terug dus en om de druk nog wat extra  op te voeren waren ze verderop achter mijn rug de grond al weer aan het ploegen. De grond weer gereed voor het nieuwe voorjaar, het schilderij vertelt "het moment" daarvoor...

"Tonight", olieverf op doek, 80 x 60 cm, 2016.



Reacties