"Day seven" van de Plein Air Challenge...


"Day seven" gisteren nog in Groningen vandaag al weer in Duitsland... tja hoe verzin je het? En dan as weekend weer naar het Hoge Noorden zo worden jullie wel echt meegenomen op mijn dagelijkse schildertrip. Het fijne is natuurlijk dat ik mijn kantoor altijd bij me heb en het brengen van schilderijen naar galeries op mooie plekjes in Nederland combineer je dan natuurlijk met schilderen. Zo dus ook vandaag: in de late namiddag aangekomen in Emmerich en begonnen aan een impressie van de Rhein promenade. De gebouwen stonden eerst nog in het volle licht, maar het werd al snel donkerder en donkerder en daar veranderde mijn schilderij in mee.
Op deze foto is het schilderij nog niet af, inmiddels is het een echt avond tafereel geworden.

"Warum ist es am Rhein so schön" olieverf op doek, 50 x 60 cm, 2016.

Reacties