New field op een bekende plek....


Overal in de buurt verdwenen de maisvelden al, maar bij mijn vaste schilderstekkie duurde het nog wel even voordat er geoogst werd. Vandaag is het echt zover, ik kwam er aanrijden en het weidse veld zei me meteen goeiendag. Ik hoefde niet lang na te denken over welk doek ik zou gaan gebruiken.
In ons VW busje, dat omgetoverd is tot rijdend camper-atelier, ligt eigenlijk altijd een aardige keus aan verschillende formaten doeken op het schilderijen rek. Voor vandaag en misschien was het een hoopvolle vooruitziende blik? :-) had ik ook dit doek bij me, een 1.60 x 40 cm panoramadoek. Extra opgetogen werd ik ook nog dat toen ik er ging staan schilderen deze ietwat grijze zondag de lucht opentrok met mooie wolken en zelfs zon! De weergoden waren dus weer helemaal met me en kon ik lekker doorwerken met af en toe een bezoeker. In de zon het schilderij voltooid en in de regen de boel opgeruimd. Want de wolken hadden al wel voorspeld dat er wat aan zat te komen.... :-)

New Field, 1.60 x 40 cm, 2016 #pleinair #impressionist



Reacties